Przygotowania do porodu mogą być dla rodziców dużym wyzwaniem. W końcu trzeba pamiętać o wielu rzeczach. Bardzo często przyszłe mamy mają już wszystko przygotowane i zaplanowane dużo przed terminem.
Najczęściej kupowane rzeczy dla nowonarodzonych maluszków to wszelkiego rodzaju ubranka. Śpioszki, kocyki, koszulki czy zwykle body to podstawa każdej wyprawki. Do tego młode mamy muszą się zaopatrzyć w dodatkowe akcesoria, jak środki pielęgnacyjne, pieluszki czy w przypadku kobiet z problemami laktacyjnymi butelka antykolkowa i smoczki do karmienia.
Jednak nie wszystkie mamy mają siłę na przemierzanie kilkunastu kilometrów w galeriach handlowych i spędzanie długich godzin w sklepowych kolejkach. O wiele wygodniejszą opcją jest skorzystanie z oferty sklepów internetowych w domu. Nie tylko można to zrobić w szybki sposób mając pod ręką całą ofertę marek, które nas interesują, ale również komfortowo zamówić towar za pomocą jednego kliknięcia.
Jednak nie zawsze internetowe zakupy się udają. Zdarza się, że klienci nie są zadowoleni z rzeczy, które zakupili. Jak zatem ustrzec się przed zwrotami i jednocześnie zapewnić sobie zakupy, z których będziemy szczęśliwi?
Informacje o produkcie
Bardzo często robiąc zakupy nie mamy wystarczających informacji o produkcie. Oczywiście nie wszystkie rzeczy wymagają szczegółowego opisu. Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę środki pielęgnacyjne, takie jak olejki czy kremy dla dzieci czy niemowląt, skład produktu powinien być podany na stronie sklepu. Bardzo często zdarza się, że maluchy dostają uczulenia od jakiegoś składnika. Dlatego lepiej jest wybierać takie, które ten opis zawierają.
W przypadku ubranek konkretne wymiary również mają znaczenie. Robiąc zakupy dla dzieci przez Internet, trzeba brać pod uwagę nie tylko ogólną rozmiarówkę jak S, M, L, XL, ale również konkretne wymiary jak długości i szerokość rękawka czy nogawki. Wiele osób kupuje albo za duże albo za małe rzeczy. Niektóre sklepy również nie posiadają w opisie szczegółowych wymiarów. W takim przypadku warto uzyskać więcej informacji i skontaktować się z obsługą sklepu.
Jeśli jest planowany zakup wyprawki dla niemowlaka, trzeba również zwrócić uwagę na szybkość przepływu smoczka czy rodzaj materiałów, z jakich zostały wykonane akcesoria dla dzieci. Trzeba pamiętać, aby szerokim łukiem omijać produkty, które zawierają szkodliwe dla zdrowia dziecka ftaleny.
Gwarancja
Bardzo ważną rzeczą przy zakupach przez Internet jest gwarancja. Ze względu na dobrowolność złożenia takiego zobowiązania przez producenta, nie wszystkie rzeczy je posiadają. Większość producentów sprzętów elektronicznych zapewnia konsumenta o bezpłatnym usunięciu wady lub wymianie wadliwego towaru przez określony czas. Nie każde warunki gwarancyjne są takie same. Wszystko zależy od samego produktu. To samo tyczy się czasu, w jakim warunki takiego oświadczenia działają. Dlatego też, warto upewnić się czy w przypadku zakupu sterylizatora czy innego sprzętu elektronicznego dla dzieci i niemowląt, produkt zawiera taką gwarancję. Bardzo częstym problemem konsumentów jest brak oryginalnego pudełka podczas złożenia reklamacji. Mimo tego, że zajmują one więcej miejsca w domu, lepiej zostawić je na czas obowiązywania gwarancji.
Opinie i oceny
Niestety kupując rzeczy przez Internet nie mamy możliwości sprawdzenia ich na żywo. Często musimy zawierzyć opisom i zdjęciom produktów. Jak wiadomo zdarza się, że niektóre z nich odbiegają od rzeczywistości. Aby uniknąć niemiłych rozczarowań, warto poczytać opinie o producencie a także oceny przyznane przez jego poprzednich konsumentów. Trzeba jednak uważać, ponieważ w przypadku portali aukcyjnych wiele osób nie wydaje opinii wiarygodnie. Złośliwe komentarze mogą zostać wystawione pod wpływem emocji i niekoniecznie są efektem błędu sprzedającego.
Wpis sponsorowany